miércoles, 11 de abril de 2007

Gayatri: Slovenia



OM
BHUR BUVAH SUVAHA
TAT SAVITUR VARENJAM
BHARGO DEVASJA DEMAHI
DHIJO JO NAH PRAČODAJAT

* AUM

- prvobiten zvok nastanka sveta, simbol Boga (Brahman)
* BHUR

- Zemlja, groba, fizična raven človeka in vsega bivanja
* BUVAH

- eterska in astralna raven bivanja
* SUVAHA

- še bolj prefinjena božanska raven, kavzalno telo duše, nebesa
* TAT

- Prvobitna resničnost, ki jo je težko opisati - "Ta"
* SAVITUR

- Življenjska sila, ki je v Soncu, Božanska mati
* VARENJAM

- kar je najbolj oboževanja vredno, izvrstno
* BARGO

- izžarevanje, sijaj Duha, razsvetljenje
* DEVASJA

- Božanski sij, Milost
* DHIJO

- visoka inteligenca, intelekt
* JO NAH

– Premišljujem in meditiram o razumu, ki me spodbuja k molitvi,
PRAČODAJAT.

da bi spoznal najvišje Božansko bitje.


Gajatri mantra predstavlja telo Božanstva. Zato lahko posameznik z rednim ponavljanjem te svete mantre, dobi daršan ali spoznanje Božanstva. Sveti spisi (Vede) neprestano poudarjajo pomembnost petja Gajatri mantre za mir posameznika, naroda in celega sveta.
Gajatri pojemo z namenom, da bi dosegli univerzalno zavest in prebudili intuitivne moči. Ko ponavljate mantro, meditirajte o Njenem pomenu in molite za videnje oziroma spoznanje božanskega bistva.. Meditacija na Gajatri uničuje vse zablode, krepi življenjsko energijo, zagotovi dolgo življenje, zdravje, blagostanje in razsvetljenje. Gajatri je utelešenje treh Boginj: Sarasvati, Mahalakšmi in Durge, kar pomeni, da podarja blagoslove za izostren razum, večjo blaginjo s tem pa nam posledično olajša družinske, socialne in ostale težave.

Gajatri mantra nas varuje, ker Gajatri predstavlja božansko silo, ki ohranja vse življenje. Zato bi nas po nepotrebnem skrbelo za hrano ali streho nad glavo, ko smo pod zaščito božanske Matere. Mantro pojemo tako pogosto kot je le mogoče. Sathya Sai Baba pravi, da ne potrebujemo nobene druge zaščite, če pojemo Gajatri, saj le-ta uteleša vse božanske moči. Izničuje vse strahove, je najboljše zdravilo za vse vrste bolezni, uničuje karmo in nam podari osvoboditev.

Gajatri mantra je univerzalna molitev, ki prosi za bister um, ki bo spoznal resnico brez popačenj. Lahko jo pojejo moški in ženske vseh podnebnih pasov in veroizpovedi. Gajatri je »Tista, ki človeka obvaruje, osvobodi in zaščiti pred umrljivostjo«.

Mantramo lahko kadarkoli, tudi ponoči, ko se kopamo, med delom, na sprehodu in sicer na glas, potiho ali v mislih. Za uspešno recitiranje mantre moramo upoštevati dva pogoja:
1. besede mantre izgovarjamo (pojemo) jasno in razločno, brez neumestne naglice;
2. mantro ponavljamo s ponižnostjo, spoštovanjem, vero in ljubeznijo, saj je Gajatri sinonim za Boga. Spoštovanje in ljubezen do Gajatri mantre ter vera v obljubljene rezultate so daleč pomembnejši kot avtomatično ponavljanje, medtem ko um blodi.
V skupini jo tradicionalno ponavljajo najmanj devetkrat, najmočnejši učinek pa dosežemo s ponavljanjem Gajatri mantre 108 krat. Na koncu nekaj časa ostanemo v tišini, najbolje pa je, če nadaljujemo z meditacijo.
Gajatri mantro najdemo v Vedah (Rg Veda. III.62.10) in velja za bistvo Ved ali celo za mati Ved. Kasneje so Gajatri povezali z zvokom Om, ki tudi velja za vir Ved. Zaradi te povezanosti velja, da je Gajatri mantra razširitev ali izpopolnjenje zvoka Om. Om je dodan pred Gajatri mantro skupaj s tremi božanskimi (tvornimi) besedami – Bhur Bhuvah Svaha – ki predstavljajo tri kozmične nivoje. Bhur predstavlja fizično telo, ki je navadna snov. Bhuvah je moč, ki vibrira in zaradi katere telo živi (življenjska sila; vest). Svaha pa je radiacija ali vir življenjske sile; moč, ki sprošča vibracijo v telesu.

Gajatri mantra dejansko ščiti tistega, ki jo recitira. Sai Baba priporoča, da pred vsako jedjo zapojemo Gajatri mantro trikrat in tako blagoslovimo jed ter odstranimo negativno energijo, zlasti če jedi nismo pripravili sami. Red in čistoča v hiši sta zelo pomembna. Gajatri mantra našemu domu podarja mir in blaginjo, zdravje in bogastvo. Vendar pa prava čistost izhaja iz notranjosti, dosežemo pa jo z redno meditacijo, ponavljanjem Božjega imena in prepevanjem Gajatri mantre. To nas usmerja k pozitivnemu razmišljanju.


Maha Mritunjaya Mantra:

Om Trayambakam YajamaheSugandhim PushtivardhanamUrvarukamiva BandhanatMrityormukshiya Mamritat Om
Maha Mritunjaya mantro omenjata dva starodavna indijska vedska dokumenta:Yajurveda: 3/60 in Rg Veda: mandala št.17, sukta 59, mantra 12. Yajur in Rg Veda predstavljata dva izmed najstarejših in najbolj cenjenih vedskih dokumentov in spoznanj, ki so jih skozi tisočletja v globokih meditacijskih stanjih in uvidih prenašali naprej stari ršiji. V preteklosti so mantro recitirali za dosego dobrega zdravja, osvoboditev izpod suženjstva in druge težave. Danes jo recitirajo v večjih ali manjših skupinah za dosego miru, odpravljanje vojn, kot željo ali molitev za ozdravitev bolnih ipd. Večji kot je procent števila udeleženih, ki ponavljajo mantro (glede na število prebivalcev v nekem kraju in okolici), bolj učinkovito in koherentno se prenaša sporočilo in energija te velike MANTRE v vibracijo širše skupnosti.
Mantra pomeni osvoboditev od vsega slabega in se tako kot druge Mahamantre lahko recitira ne glede na čas oz. uro v dnevu. V Indiji, pa tudi drugod, se zbirajo skupine več tisoč ljudi. Mantro lahko ponavljajo zjutraj in zvečer, včasih tudi neprekinjeno, po 40 dni. Praviloma se mantra ponovi 108 krat, kar predstavlja tudi število venčka kroglic ("rožni venec"), ki se med ponavljanjem mantre drži v rokah. Ršiji so pred Japo (recitiranje mantre) vedno meditirali na Sri Tryambakešvaro (Gospoda Šivo) in Sri Amritešvaro (Gauri ali Parvati Šakti). Sedeli so v položaju "padmasane" (položaj lotosa), obrnjeni so bili proti vzhodu.
Pomembno je razumeti pomen besed Mritunjaya mantre. Le pri pravilnem izvajanju in ponavljanju se pokažejo njeni pozitivni učinki.
OM se v Rg Vedi ni nikoli izpisoval, pa vendar je dodan vsem mantram (tudi nekaterim zgodnejšim mantram iz Rg Ved.)
SUGANDHIM: "Čaščenje"
PUSHTIVARDHANAM: "Njemu", ki je vzdrževalec tega sveta, je Oče vsega. Je spodbujevalec vsega vedenja ter kreator vsega (Brahma).
TRAYAMBAKAM: "Ki je odrešitelj preteklega, sedanjosti in prihodnosti" se nanaša na Gospoda Šivo. "Trya " pomeni tri, "Ambakam" pa pomeni oči. Te troje oči oziroma izviri razsvetljenja predstavljajo indijsko Trojico: Brahmo, Višnu in Šivo. Tri "ambre" pa pomenijo tudi Božansko Mater ali Šakti, ki jih zastopajo Saraswati, Lakshmi in Gauri. Pomen se nanaša na Vsevednega (Brahmo), Vseprisotnega (Višnu) in Vseprisotnega (Šivo). To je modrost Brihaspati-ja, ki z recitiranjem magičnih formul razpršuje temo in uničuje sovražnike bogov. V obliki Brahmanaspati predstavlja s svojim petjem Stvaritelja Univerzuma.
YAJAMAHE: "Ki ga slavimo" pomeni Pojemo Tvojo molitev.
URVARUKAMIVA: "Urva" pomeni velik, mogočen. "Aarokam" pa pomeni bolezen. (Bolezni, ki izhajajo iz treh Gun, nevednosti ("Avidye") in laži.
BANDHANAT: "Vezi"
MRITYOR: "Smrti"
MUKSHIYA: "Biti svoboden"
AMRITAT: "Pokloni mi amrito" (odrešitev, nektar nesmrtnosti). Skupaj s prejšnjimi besedami je zadnja beseda molitev za pridobitev nektarja večne mladosti in izstop iz kroga smrti in ponovnega rojevanja.

Njen pomen bi lahko prevedli v Slovenščino, kot:
"Častimo in slavimo "Boga", ki nam daje moč in je naš odrešitelj.""Osvobodi nas izpod vezi ponovnega kroga rojevanja in umiranjain nam pokloni Nektar nesmrtnosti."

Beseda "yajamahe" nakazuje na dnevno čaščenje "Njegovega" imena, med obredi Yajne in jape, ter vadbi aštanga joge. V Indiji izvajajo to mantro ob obredu Yagje, daritvah ob ognju. Mantra je v bistvu čaščenje gospoda Šive, ki je ohranjevalec vsega.
Je mantra pomlajevanja, poklanja zdravje, dolgo življenje, mir, uspeh in zadovoljstvo. Popelje nas v blaženost čiste zavesti.
Ob petju mantre se njene božanske vibracije širijo in nas obvarujejo pred vsemi negativnimi in škodljivimi silami. Verjamejo, da petje zaščiti ljudi pred raznimi nesrečami. Vibracije prodrejo skozi celice in molekule, pretrgajo koprene naše nevednosti in nas prečiščujejo. Mnogi ljudje po svetu so pričevali, kako so se s petjem mantre ozdravili od neozdravljivih bolezni. Mritunjaya je mantra, ki premaguje smrt in nas povezuje z našo božansko notranjostjo.
Maha mantra je znana kot "Moksha mantra", mantra popolne osvoboditve gospoda Šive. Odpravlja strah pred minljivostjo, smrtjo, osvobaja nas izpod kroga umiranja in ponovnega rojevanja.
Poje se z iskrenostjo, predanostjo in zaupanjem. V današnjem času, ko smo nenehno izpostavljeni stresu in neugodnim izkušnjam, je mantra lahko darilo in zaščita.
Zvok ohranja naš univerzum v ravnovesju. Brez njega bi se raztreščil in izginil. Onstran zvoka ni ničesar. Zvok ni le mati Svetlobe, je kreator življenja. S petjem manter se tema spreminja v svetlobo, vse kar je negativno, postaja pozitivno, prerašča v božansko. Je ljubezen, ki prihaja iz nebes in se spušča na zemljo, da nas zaščiti. Je kot ladja zavesti, ki pljuje iz celote v subtilnost in od tod naprej v neskončnost.









No hay comentarios: